SMYK DIG GLAD

smyk dig glad

lørdag den 2. juli 2011

Pigen med viljen og kameraet

Første gang jeg mødte Amalie, var en sommer, hun kom ned i butikken sammen med sin kæreste, for at købe et smykke.

























Det er efterhånden nogle år siden og da jeg så Amalie forleden sad smykket om hendes hals, præcis som da hun forlod forretningen den sommerdag.

























De har været her siden de to, og for nylig fortalte Amalie at hun nu forfølger sin drøm om at blive fotograf og søger læreplads, alt imens hun tager kurser for at lære sig fotografíets kunst.

Fotografernes verden minder på mange måder om guldsmedenes verden; lille, kreativ og med benhård kamp om lærepladserne.
























Men Oh, vo intet vover ... Og hvem er ikke en sucker for at høre om dem der tør tro på sigselv? Dem der 'kan hvad de vil', dem der tager chancer og håber det går, vel vidende at de kan tabe ... tabe tid, måske penge, tabe andre chancer ...

























Dem der kender mig eller har været lidt omkring på min blog, ved at jeg er stor tilhænger af at tro på sig selv og satse. Vi har jo kun et liv til at forfølge vores lykke.

























... og som Amalie sagde da hun gik her og smilede med sit store fede iCanon og knipsede disse stemningsfyldte billeder ... 'hellere prøve end fortryde' ...


Tak Amalie, for en hyggelig formiddag, en inspirerende historie og nogle fine billeder.
-og alverdens held og lykke med at finde en god læreplads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar